22. mars 2013

Tidsmaskin i pausen Norge-Albania 22.03.13

Av Freddy dog Santos

Materazzias utsendte trøndelagskorrespondent Freddy Dog Santos kunne ikke tro sine egne øyne, da Aftenposten leverte en artikkel som var en blåkopi av Materazzias pågående prosjekt med kodenavn «TIDSMASKIN». I lang tid har Freddy reist med Materazzias tidsmaskin (befinner seg i en bortgjemt kjeller på UiO) for å på en casual måte intervjue dagens landslagsspillere da de var 5 år.

Stor var derfor skuffelsen da Freddy så at Aftenposten åpenbart har tilgang sin egen tidsmaskin, og utrolig nok har gjort akkurat det samme som Materazzia (bare Freddy ville brukt så stilig teknologi på noe SÅ teit. red.anm.) har brukt flere år på å gjennomføre. Til tross for dette velger Materazzia likevel å publisere intervjuene med de fremtidige – og nåværende – landslagsspillerne, slik at den treige trønderens arbeid (han har tross alt brukt flere år på 1 artikkel) ikke er helt forgjeves.

 Spørsmålet til alle spillerne var: Hva skal DU bidra med for at Norge skal vinne kampen mot Albania i kveld?

Rune A. Jarstein, 5 år: 


- Jeg har mistet en tann! Den hang skikkelig løst, og jeg kunne lirke på den med tunga sånn. Jeg skal prøve å holde nullen, det er vel det enkleste for meg som keeper. Ha god kommunikasjon med forsvaret og ellers gjøre mitt beste. Steinar på konglegruppa i barnehagen spytta under gulosten til Stina og la den tilbake i matpakka hennes! Det var litt slemt gjort.

Tom Høgli, 5 år: 

- Halloooooooo! Blææææææ! Jeg heter Tom. Visste du at jeg er same? Mamma sier at jeg kan lære meg å slakte rein med kniven min når jeg blir stor. Åsså kan jeg spille på samelandslaget i bordtennis. Det ville vel vært et mirakel om jeg scoret mål. Men jeg skal i hvert fall forberede meg godt, takle, være fandenivoldsk og smelle til. Jeg er revansjesugen etter å ha spilt litt lite på landslaget i det siste. Kan hamstere spise grøt? Jeg skal hjem og prøve å stappe risengrynsgrøt i hamsteren min nå.

Brede Hangeland, 5 år: 

- Du skrivemann, du må skrive at jeg er 5 og 13/6 år nå da, for det er mest riktig. Pappan min er skikkelig sterk, sterkere enn din. Serriøst, altså. I går satte han på en veldig sterk film for eksempel. Det er mange ting. Men min viktigste oppgave som spiller er å hindre at de scorer mål. I utgangspunktet er det noen andres oppgave å score målene for oss, men jeg skal prøve å hjelpe til på begge fronter. Katten min har fått 9 unger. To av de daua.

Vegard Forren, 5 år: 

- I går fanga jeg en frosk. Den sa sånn «KVEKK KVEKK», og lukta veldig rart. Jeg tror bikkja spiste den. Bidra til at vi holder nullen og eventuelt prøve å være med offensivt. Kanskje score et mål, det hadde vært kjekt. Vil du ha en kjeks? Det er bokstavkjeks altså.

John Arne Riise, 5 år: 

- Mamma sier det er viktig å ikke bruke utestemme inne. Broren min og jeg liker å vekke mamma med å spille på grytelokk før hun står opp. Da blir hun skikkelig glad på en litt rar måte. Det er en blanding av mange ting. Energi. Tempo i pasningsspillet. Se fremover. Dødballer er også viktig. Lena og jeg lekte doktor i går. Når jeg blir stor, vil jeg bli doktor.

Alexander Søderlund, 5 år: 

- Hallo?! HALLLOOOOO?! Er denne mikrofonen på? Er det ikke en mikrofon? Å, nei, ok. Jeg skal krige og løpe og stå på. Jeg vil selvfølgelig score og være med fremover, men det å krige og kjempe blir nok min viktigste oppgave. Jeg liker å slåss og sånt.

Markus Henriksen, 5 år: 

- Promp. Og bæsj. Jeg skal gjøre jobben min. Det blir viktig å gjøre en god defensiv jobb, så jeg skal jobbe knallhardt og så håper jeg å komme til en målsjanse eller to. Og fis.

Håvard Nordtveit, 5 år: 

- En gang da jeg var med barnehagen på tur, da så vi en brannbil! Jeg skal ligge godt kompakt foran stopperne våre og hjelpe dem defensivt. I tillegg skal jeg strø baller fremover - hvis jeg får noen baller å jobbe med. Noen ganger liker jeg å gjemme meg i skapet med suttekluten min.

Ruben Yttergård Jensen, 5 år: 

 - EEEEeeeeeehhhhh, jeg vet ikke helt om jeg får lov til å snakke med deg. Mamma sier jeg ikke må snakke med fremmede. Jeg håper å få være med fremover og kanskje få en målgivende pasning. Jeg tar gjerne en scoring, også, det har vel skjedd større mirakler enn det. Hade, fremmede mann.

Tarik Elyounoussi, 5 år: 

- Hvor fort tror du jeg kan løpe rundt huset? Jeg liker å hoppe ned fra trær etter å ha klatret i dem. Jeg kan klatre med 100 prosent innsats og tæl. Jeg skal være lojal mot planen vi har, og forhåpentligvis kan det bli noen mål. Jeg skal være hissig på kontringer. Jeg liker å se Tarzan-tegnefilm og spise is også.

Mohammed «Moa» Abdellaoue, 5 år: 

 - Jeg skal score mål.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar