22. apr. 2009

Liverpool + Arshavin = Tidenes Premier League kamp

Jeg vet ikke hva annet jeg skal si enn fytti katta for en kamp! Fytti katta er selvfølgelig tidenes understatement, men av respekt for de ti bud som ble publisert tidligere i dag, velger jeg to ord som har noen vesentlig styggere synonymer i denne sammenhengen.

Overkjørsel fra første minutt, utrolige sjanser, en andre omgang med syv mål, scoring på overtid, 12-0 i cornere og en gal, gal russer som er involvert fire ganger i løpet av kampen og ender opp som firemålsscorer. Jeg er tilnærmet tappet for krefter og sitter igjen med en bitter ettersmak av et tapt ligagull. Samtidig står det klart for meg at denne kampen var en av de absolutt beste som noensinne er spilt i Premier League.

Men for alle som har hørt om uttrykket JINX, er det skjebnens ironi å lese på liverpool.no i dag, hvor de siterer Liverpoolekspert fra Liverpool Echo, Tony Barrett. Han sier følgende: "Jeg tror backene er hva som har blitt vesentlig bedre." Håper at godeste Barrett biter seg i tunga nå og veier ordene sine på gullvekt neste gang han uttaler seg. Det tror jeg Arbeloa og Aurelio også håper.

Og Arshavin da... For en avslutter. Klinisk, kynisk, iskald. Rødblusset i kinnene, med den mest populære sveisen i russiske barnehager, dukker han opp som Espen Askeladd, og har slikt å gjøre, og har slikt å føre, så han fører vel fire mål med den ypperste presisjon og kraft bak keeperen som ingen kunne målbinde. Hele kampen var som et eventyr, dessverre endte det hele med at det store stygge trollet fra Manchester sannsynligvis stikker av med kongeriket, kom mai du skjønne milde.

Jeg sier sannsynligvis, fordi som Liverpoolfan kan man aldri stikke Istanbul under en stol.

1 kommentar:

  1. Jeg merker at jeg angrer bittert på at jeg ble hjemme og gjorde nesten ingenting.

    SvarSlett