30. apr. 2009

Årets Lag i Premier League

Med skadesituasjonen til alle spissene i Premier League i år er det fristende å skride til verket uten spisser. Toppscorer i år som i fjor er Cristiano, og det syns jeg ikke noe om i en liga som har fostret legendariske strikere som Alan Shearer, Andy Cole, Robbie Fowler, Jimmy Floyd, Ruud, 20LEgend etc. Samtidig er det også så forbannet mye svingninger i prestasjonene at det er vanskelig å finne spillere som har prestert jevnt i hele sesongen. På toppen av det hele kommer man liksom ikke unna Man Utd spillere, selv om Ryan Giggs kan se langt etter å surfe inn på dette laget utelukkende på gamle meritter.

Kjører ut med tre midtstoppere, kan ikke gi plass til noen backer her. Kun Cashley som er aktuell, og han er ikke aktuell. Jeg har latt meg imponere av Everton spillere, totalt forbigått i PFA kåringen som utrolig nok kommer før sesongen er ferdig, og dermed tvinger synsere som meg selv til å hurtig levere sine årets lag. Fellaini og Cahill er med på midt lag fordi de kanskje har vært Evertons viktigste i år. Utelukker Villa spillere fordi de har vært så dårlige i det siste at min hukommelse nekter å innfinne seg med at de har vært gode tidligere i år. Selektiv, så klart. Villa er BOOOOOOOOOORING.

Manager burde selvfølgelig vært Alex Ferguson, men jeg får det ikke til. Derfor blir det Harry Redknapp. For en turnover! Tottenham viste på lørdag at de kan spille rundt et hvilket som helst lag, lite kunne de gjøre med at Man Utd hadde tolv mann.

Så, nok prat. Årets lag følger i en 3-6-1 formasjon med tre roterende sentrale på midten og Gerrard i en fri rolle.

Keeper: Pepe Reina
Stoppere: Kolo Toure - Rio Ferdinand - Nemanja Vidic
Defensiv Midtbane: Marouane Fellaini
Høyre Kant: Cristiano
Venstre Kant: Steven Gerrard
Sentral Midtbane: Cesc Fabregas - Tim Cahill
Offensiv Midtbane: Frank Lampard
Spiss: Fernando Torres

Enig? Didn't think so.

8 kommentarer:

  1. Kan ikke dy mæ:

    Pepe Reina

    Vidic (scum no matter how good he is)
    Hangeland
    Ferdinand, Rio (!)

    Lampard
    Fabregas
    Murphy
    Mascherano

    Gerrard

    Ronaldo (ultimate scumdog)
    Torres

    Jeg har nå presentert de spillerne jeg mener utgjør årets lagi PL.
    Å ha med to Fulhamspillere er absolutt på sin plass. For en sesong!! Og gode gamle Murphy viser at han fortsatt kan det han lærte i L´Pool.
    Av prinsipp burde jeg utelate samtlige spillere fra Scum. Men som den redlige mannen jeg er velger jeg å å ta med ikke mindre enn tre.

    Suck on that puppy!!

    SvarSlett
  2. som nyforelska i denne bloggen, slipper dere ikke unna mitt lag heller..

    Torres - carew
    arshavin - fabregas - gerrard - GROnaldo
    evra - skrtel - hangeland - arbeloa
    reina

    vel.. viktig med en sentral linje som har vært god i hele år. skrtel kanskje noe uventet, men jeg siterer torres: han et helvete å spille mot på trening. en kanon(les arsenal spillere)god venstreside på midten, som enten selv eller på en overlapp fra evra, legger inn på hodet til carew som treffer torres, som treffer..ja, dere vet hva han treffer:D Plan B er å gi ballen til GRO(naldo) som fikser alt på egenhånd.. :D

    takk for meg!

    SvarSlett
  3. Hvorfor kallenavnet GRO(naldo) har jeg gått glipp av noe?

    SvarSlett
  4. Murphy? Erico bør kjenne sin besøkelsestid.. haha! GROnaldo ja.. jeg lurer jeg også! Berik oss med din viten, Allan!

    SvarSlett
  5. tilnavnet gro er nok ikke noe du har gått glipp av, kun jeg som misliker spilleren og velger å nevne han som et kvinnemenneske.

    SvarSlett
  6. Murphy hadde jo en flott assist i helgen.

    Allan: Da forstår jeg utmerket! Og jeg har selvfølgelig ingenting imot slike øknavn.

    SvarSlett